PROJECTEN

LEIDEN

DUBBELPORTRET

PROJECT Leiden

Bruggen slaan door een gemeenschappelijke deler.

In het project 'Dubbel Portret' bieden wij een platform aan Nederlandse kunstenaars en statushouders met een professionele creatieve achtergrond. Samen verhalen delen terwijl kunst of muziek wordt gemaakt. Creativiteit tijdens deze ontmoetingen dient als verbindende factor. Met als resultaat twee gefilmde duo portretten van mensen uit verschillende culturen die elkaar op persoonlijk en creatief vlak leren kennen.

De twee korte films presenteren we tijdens een tentoonstelling aan een groter publiek. We gaan tijdens de openingsavond in gesprek met de filmers, kunstenaars en het publiek onder leiding van een moderator over de thema’s die in de films naar voren zijn gekomen.

Het werk gemaakt tijdens de creatieve uitwisseling wordt 4 dagen tentoongesteld in Leiden. Sociale thema's worden interactief aangekaart d.m.v een sociaal experiment waar de bezoekers doorlopend aan kunnen deelnemen. Verbindingen die vastgelegd zijn in het videoproject kunnen zo gebruikt worden als inspiratie om mensen te bewegen contact te maken met personen buiten het eigen gebruikelijke netwerk.

Filmmakers

Ayman Ghoujal

Jan Stap

Kunstenaars

Izaak Zwartjes        beeldhouwer

Ayman Ghoujal       fotograaf

Inge Reisberman      beeldend kunstenaar

Ayham AL Sadoon   acteur

Na Dubbelportret Leiden gaan we aan de slag met Dubbelportret Den Haag met een speciale focus op muziek.

Binnenkort starten we met een crowdfundcampagne.

We hebben jouw steun nodig! Bekijk hier de crowdfundcampagne.

Wil je op de hoogte gehouden worden van de ontwikkelingen, of wil je meewerken aan deze projecten? Vul dan ons contactformulier in.

Sponsors:

Zeestraat 62