Dansen in de regen

Een nieuw jaar. Met ook weer nieuwe kansen. 2020 heeft wel een aantal verrassingen met zich mee gebracht.

Het leven doet wat het wil en wij kunnen soms niet anders dan flexibel blijven en met de stroming meebewegen.

In het Dubbelportret project is er het afgelopen jaar een hoge dosis moed en flexibiliteit van de kunstenaars verwacht. Zonder elkaar te kennen zijn de duo’s @inge_reisberman en @aehamsadoon naast @ayman.ghoujal en @izaakzwartjes een ontmoeting aangegaan met elkaar voor de camera. Filmmaker @jan.stap.33 heeft dit op bijzondere wijze vast kunnen leggen.

Nieuwsgierigheid en de wil om zich te verbinden leidden tot een creatieve uitwisseling van de kunstenaars die op dit moment, nu bijna een jaar later, nog steeds langzaam verder wordt uitgediept.

Juist niet alleen het creatieve werk, maar vooral ook de kracht van de ontmoetingen van de kunstenaars staan centraal in wat een lange nasleep van het Dubbelportret project mocht zijn door het nu tweemaal moeten uitstellen van de tentoonstelling vanwege COVID.

Ik ben zelf ontzettend benieuwd waar het menselijke stuk van dit project zich rondom alle veranderende omstandigheden naartoe blijft ontwikkelen. De focus ligt hier, nog steeds, niet op het eindresultaat maar beweegt mee met de stroom van de uitwisselingen tussen de kunstenaars in deze bijzondere omstandigheden.

Ik heb alvast voor het komende jaar een voornemen. Deze is me te laten blijven verrassen door de mooie dingen die er gebeuren wanneer het leven onverwachts ingrijpt en ons soms ook juist laat zien hoe we met elkaar kunnen dansen in de regen.

Een fantastisch nieuw jaar gewenst,