Ayman Ghoujal

Weekend! En we beginnen goed met een kunstenaar in ons voorstelrondje.

Ayman Ghoujal (Damascus, 1978) is zowel fotograaf als filmmaker. Hij studeerde Engelse literatuur aan Damascus University in Syrië. ​ Ghoujal heeft gewerkt voor het Violations Documentation Center (VDC) waarvoor hij videobeelden van oorlogsmisdaden documenteerde die plaatsvonden in Syrië. Hij laat zich op dit moment in zijn werk als filmmaker en fotograaf inspireren door de dagelijkse ervaringen van het leven in de westerse cultuur. Hij gebruikt daarvoor zowel ervaringen uit zijn eigen leven als die van andere mensen. Wanneer je de belevingswereld simpel en herkenbaar houdt, is dit een krachtige manier om daarmee juist ook grote thema's aan te kaarten zegt Ghoujal.

"Het fotograferen van vreemde dingen en mensen vind ik prachtig. Izaak maakt me nieuwsgierig. De ontmoeting met hem bleek een compleet nieuwe ervaring te zijn voor mij. Tegelijkertijd was Izaak ook zoals ik had verwacht dat hij was. Een intrigerende ervaring."

Ayman Ghoujal heeft een YouTube kanaal genaamd Ma7arem 7amra. Hier worden video's gedeeld die die gaan over de beleving van een nieuwe cultuur. ​ Foto door Sanneke Fisser.

Blijf ons volgen voor updates over de kunstenaars en de leukste nieuwe feitjes

Maystraat 91

2593 VT Den Haag